divendres, 15 de maig del 2015

La nostra metodologia


La metodologia que utilitzem a la nostra escola esta basada en la orientació de diversos pedagogs. Organitzem les aules per racons que afavoreixen el desenvolupament integral dels infants i que faciliten la lliure elecció de les activitats proposades, gràcies a la lliure circulació que aquesta metodologia permet. A més del racons, adoptem de la teoria pedagògica de Freinet, els tallers, com a eina d’aprenentatge vivencial i significatiu que adaptarem a les necessitats i els interessos dels infants tenint en compte el seu  estadi de desenvolupament.

Un altre element que caracteritza la nostra metodologia és el tipus de material que utilitzem, material didàctic Montessori utilitzat d’una manera lliure i basant-nos en l’aprenentatge a través dels sentits, desprenent-nos de la rigurositat i el component més científic d’aquesta teoria.
Aquest material l’utilitzem sobretot per desenvolupar el pensament matemàtic dels infants, a través de la manipulació de peces de fusta, encaixos, tauletes amb sorra, etc que permeten en els infants més grans del primer cicle d’Educació Infantil introduir el concepte d’autocorrecció.

La importància que la nostra escola dóna a l’entorn natural i els espais exteriors del centre com l’hort, el jardí i tots els elements que els componen ( arbres, sorrals, flors i plantes, aigua, etc) la recollim de les aportacions de nombrosos autors de la pedagogia i especialment de Fröebel. Considerem que el desenvolupament integral de l’infant es veurà afavorit si li proporcionem un entorn d’aquest tipus.
Com Fröebel, donem també molta importància la música i les cançons. La música pren un paper molt important en moltes activitats i dinàmiques del nostre dia a dia a l’escola, sent així un recurs que permet introduir l’aprenentatge d’hàbits i rutines, l’expressió de les emocions, coneixement d’un mateix, etc.

A més de les teories que orienten la nostra implementació a les aules, per respondre a les necessitats d’aprenentatge del infants prenem com a referent a Jean Piaget, quant al coneixement dels estadis de desenvolupament dels mateixos que ens permetrà realitzar una bona observació (necessitats, característiques, senyals d’alerta, ritmes individuals,...) per així basar la nostra tasca professional a donar la millor resposta a aquestes necessitats. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada