La metodologia que utilitzem a la nostra
escola esta basada en la orientació de diversos pedagogs. Organitzem les aules
per racons que afavoreixen el desenvolupament integral dels infants i que
faciliten la lliure elecció de les activitats proposades, gràcies a la lliure
circulació que aquesta metodologia permet. A més del racons, adoptem de la
teoria pedagògica de Freinet, els tallers, com a eina d’aprenentatge vivencial
i significatiu que adaptarem a les necessitats i els interessos dels infants
tenint en compte el seu estadi de
desenvolupament.
Un altre element que caracteritza la
nostra metodologia és el tipus de material que utilitzem, material didàctic
Montessori utilitzat d’una manera lliure i basant-nos en l’aprenentatge a
través dels sentits, desprenent-nos de la rigurositat i el component més
científic d’aquesta teoria.
Aquest material l’utilitzem sobretot per
desenvolupar el pensament matemàtic dels infants, a través de la manipulació de
peces de fusta, encaixos, tauletes amb sorra, etc que permeten en els infants
més grans del primer cicle d’Educació Infantil introduir el concepte
d’autocorrecció.
La importància que la nostra escola dóna
a l’entorn natural i els espais exteriors del centre com l’hort, el jardí i
tots els elements que els componen ( arbres, sorrals, flors i plantes, aigua,
etc) la recollim de les aportacions de nombrosos autors de la pedagogia i
especialment de Fröebel. Considerem que el desenvolupament integral de l’infant
es veurà afavorit si li proporcionem un entorn d’aquest tipus.
Com Fröebel, donem també molta
importància la música i les cançons. La música pren un paper molt important en
moltes activitats i dinàmiques del nostre dia a dia a l’escola, sent així un
recurs que permet introduir l’aprenentatge d’hàbits i rutines, l’expressió de
les emocions, coneixement d’un mateix, etc.
A més de les teories que orienten la nostra
implementació a les aules, per respondre a les necessitats d’aprenentatge del
infants prenem com a referent a Jean Piaget, quant al coneixement dels estadis
de desenvolupament dels mateixos que ens permetrà realitzar una bona observació
(necessitats, característiques, senyals d’alerta, ritmes individuals,...) per
així basar la nostra tasca professional a donar la millor resposta a aquestes
necessitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada