divendres, 15 de maig del 2015

Les funcions del personal de l'escola

Funció de el/la director/a:
·         Representar el centre i la Administració en el centre.
·         Vetllar pel compliment de les normes vigents i la seva aplicació correcta. Organitzar i controlar els recursos humans que tingui assignat el centre: Assignació de les professionals a les aules d’acord amb els criteris establerts, difusió de l’oferta  formativa institucional, control del compliment laboral, executar el pla d’acollida del personal de nova incorporació al centre i seguiment i avaluació del personal docent.
·         Planificar, seguir i avaluar totes les activitats del centre.
·         Vetllar per la coherència de les activitats educatives i la seva adequació als diferents grups d’edat. Preveure i administrar el pressupost del centre: Control de les despeses i pagaments.
·         Introduir i actualitzar informàticament les dades acadèmiques i administratives del centre. D’acord amb els procediments i disposicions que estableix  l’IMEB: Control de les places, dades de facturació, dades d’escolarització, incidències, etc.
·         Control i vigilància dels manteniment de l’equipament; realització i actualització de l’inventari.
·         Vetllar per l’adequada relació amb totes les famílies del centre.
·         Impulsar i coordinar la participació dels diferents sectors de la comunitat eductiva, d’acord amb els canals establerts; convocar i presidir les reunions.
·         -Dirigir l’el.laboració i/o actualització del PEC ( Projecte Educatiu de centre i del Reglament de Règim intern ( RRI, actualment NOFC) i garantir-ne l’aplicació.
·         -Elaborar, en el marc del projecte educatiu, el Pla anual del centre i Memòria d’avaluació. Lliurar els documents a l’IMEB.
·         Coordinar-se amb les empreses i serveis externs per tal de garantir el bon funcionament del centre.
·         Atenció directe als infants, adequant el seu horari lectiu d’acord amb l’organització de l’escola.
·         Fer les funcions de coordinació i cap d’emergència del centre en la prevenció de riscos laborals.
·         En cas d’absència imprevista o de curta durada del director/a, l’educador/a complementari/a, assumirà aquelles funcions que afectin directament l’organització i funcionament  quotidians del centre. Si l’absència és de llarga durada, l’IMEB, enviarà un substitut en funcions tenint en compte les característiques del centre.
Funció dels/les tutors/es:
·         Elaborar, dur a terme i avaluar la programació d’aula en funció del Projecte educatiu de centre i el Projecte curricular i del nivell evolutiu dels infants.
·         Impulsar el desenvolupament harmònic i global i l’aprenentatge dels infants, potenciant les capacitats de cada nen i cada nena i , en el cas de criatures amb necessitats especials, actuar de manera coordinada amb els diferents serveis i  i /o professionals que els atenen, utilitzant els procediments i circuits establerts per fer demandes al Servei d’Educació Infantil, Primària i Educació Especial de la Direcció de Centres de l’ IMEB i concretats a la Guia del procés.
·         Oferir als nens i nenes un conjunt d’experiències educatives adequades a les seves capacitats i que generin la seva activitat mental i observable.
·         Tenir cura de les necessitats bàsiques d’higiene de cada infant.
·         Promoure la interacció educativa que s’estableix amb l’educadora i entre altres infants.
·         Suscitar l’activitat constructiva de l’ infant com a responsable del seu propi progrés, a través de propostes que han de:
-      Facilitar l’exploració, el descobriment i la comprensió dels continguts nous, així com el seu ús autònom, de manera progressiva
-      Permetre camins més acompanyats i més autònoms per assolir les fites proposades; valorar tots els processos i ajudar a veure els més adients
-      Fer ús del llenguatge, verbalitzar el que es va fent i ajudar als infants a adonar-se’n potenciar la interacció entre els infants, com a font de socialització, individualització i desenvolupament cognitiu.
-      Fer propostes diferents que representin la diversitat dels infants, adaptant-les al punt de partida de cada infant i a la vegada saber fer propostes que el permetin  anar cada cop més endavant.
-      Observar i avaluar el procés d’aprenentatge de cada infant.
-      Atendre en tot moment el grup assignat durant la franja lectiva.
-      Preparar i adequar l’espai i els materials de joc.
-      Distribució dels espais i temps. Vetllar per la coherència de criteris i d’actituds entre el tutor/a i l’educador/a de suport educatiu.
-      Fer ús dels instruments per a la gestió de les incidències.
-      Informar les famílies del desenvolupament del seu/seva  fill/a a través d’entrevistes i informes escrits.
-      Dissenyar la planificació de la comunicació amb les famílies a l’aula.
-      Dirigir les reunions d’aula adreçades a les famílies.
-      Tutoritzar, si és el cas, estudiants que realitzin el pràcticum curricular a l’aula.
-      Ser responsable en el manteniment de l’equipament i dels recursos materials de l’escola.
Funció de l’educador/a complementari/a:
·         Recepció dels infants a les 8h del matí, tasca que es complementa amb personal de suport educatiu necessari segons el nombre d’infants que arriben de 8h a 9h.
·         Substitució del tutor/a o director/a que té una absència de curta durada.
·         Les tasques que li encomani la Direcció.
·         Suport a les aules, tant pel que fa al tipus d’activitat com a necessitats específiques del grup i dels infants d’especials necessitats.
·         Acompanyament d’activitats fora de l’escola.
·         Suport a tasques de la Direcció.
Funció del personal de suport:
-En l’ acollida educativa de 8h a 9h, del matí:
·         Rebre els infants i les famílies
·         Satisfer les necessitats de cura
·         Ajudar a esmorzar a aquells infants que facin aquest àpat a l’escola
·         Proposar activitats de joc ajustades a cada edat
·         Recollir i registrar la informació rellevant respecte a l’ infant i a la família i comunicar-la al tutor/a
-En el temps d’alimentació i descans:
·         Suport al tutor/a del grup en l’activitat del dinar, adaptant la seva intervenció als objectius establerts per l’Escola Bressol
·         Atendre les necessitats d’higiene i cura dels infants
·         Posar a dormir als infants, ajudar a preparar l’espai de descans i crear un clima adequat
·         Atendre als infants que es van despertant i recollir l’espai
·         Comunicar al tutor/a les incidències oportunes que s’hagin produït durant l’estona de descans

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada